Gör man inte som planerat får det bli något annat.

Jag slängde ihop några mördegsformar igår för att jag tänkte använda de färska blåbären jag plockat och göra en god form av vaniljgrädde med blåbär eller lemon curd med blåbär, men inget av det hanns med till slut ändå.
Idag gjorde jag i stället chokladkolaformar med matchande grädde, toppade med karamelliserade pekannötter.
De blev otroligt goda måste jag tillägga!

De fick till och med godkänt av min sambo, som är nog så kräsen gällande sötsaker ;)

Vi gick på svampjakt idag också, då ovanstående hittade kantareller igår.
Tyvärr hittade vi bara fem små fjuttar idag...

 


Kommentarer
Postat av: L

Ser galet gott ut!!

2010-08-11 @ 06:11:57
URL: http://piongatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0