Treårstårta med pippi.

Tanken var först en tårta i stil med Alicias tvåårstårta, men efter att beställaren fått tänka lite till så kom hon på att hennes dotter älskar Pippi, så därför ändrade hon tema, vilket passade utmärkt!
Min första tanke var att Pippi skulle ligga på en äng fylld av somriga blommor med tårtan och Herr Nilsson där också förstås, men jag ändrade mig, som alltid. Några blommor fick i alla fall plats, och det räckte. Färgerna satte jag ihop bara precis innan tårtan skulle täckas, och jag velade en hel del kan jag säga! ;)
Innehållet består av citronbotten med mousse på blåbär och hallon, vaniljkräm och grädde runt.


Bokstäver är alltid svårt utan utstickare, men det får bli lite udda,
på så vis ser det inte ut som alla andras!

 


Sen att Herr Nilsson blev aningen mörk och kanske inte helt och fullt ser ut som en apa gör heller inget,
min flicka på 3 år och 8 månader såg att det var en apa.
Sen om det var för att hon visste om det är ju en annan femma.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0