Våttovning

I förra veckan var jag och lånade en bok på biblioteket om tovning, och jag blev väldigt inspirerad till att utveckla det här och prova på ännu mer. Det jag hittills har hållt på med kallas ju så fint för nålfiltning, men i den här boken stod det lite mer om våttovning, alltså med kardad ull och såpvatten. Så i veckan testade jag faktiskt på att göra några filtbollar genom att, i stora drag, blöta ullen och rulla. Tidigare har jag ju bara nålfiltat ihop de bollar jag ska ha, men nu har jag hittat ett sätt som både är lättare och snabbare, och så slipper jag förstås att få de sylvassa nålarna i fingertopparna!
Innan jag kan fortsätta och göra större saker så finns det en del att införskaffa, som kan vara bra att ha. Men snart så!


Den andra nålfiltade fjärilen jag tidigare nämnt, och mina små bollar :)


För övrigt så pillar jag med dopkort, funderar på doptårta och skissar på min systers nästa tatuering!

Kommentarer
Postat av: L

Så tjusiga saker! Va pysslig du är :)



Kram Linda

2010-04-21 @ 22:30:10
URL: http://piongatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0