1 december och kalender.

Det vore konstigt om någon missat att det är första dagen på sista månaden av detta året idag. Och i och med denna dag så är det många därute som har öppnat en lucka och avnjutit (tryckt i sig) en bit choklad, då en chokladkalender finnes i många hem runt om i landet. Jag har ätit choklad, fast inte från en kalender. Min dotter har inte en sådan. Det finns ingen anledning till att hon, som är tre år, skulle äta choklad varje dag. Det är vansinne.
Nej, nu för tiden finns det till och med färdiga leksakskalendrar att köpa, där man får en liten pryl varje dag. Fast en sådan har hon minsann inte heller. Totalt meningslöst.
Hennes är gjord här hemma med kärlek, precis som förra året, med skillnaden att det är påsar av tyg i år. Min sambo anser att jag skämmer bort min lilla flicka, men där håller jag inte med. Visst, hon får en liten present varje dag, men faktum är att många av de saker hon får är saker hon faktiskt skulle fått ändå.
Dessutom så blir livet mycket enklare om jag får pyssla, det bara är så :)

Placeringen fick bli i vår inte allför vackra hall (fd trappuppgång),
där det helst inom ett år ska bli vitt.

 



Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vad fint Cicci, va påhittig du är.. kan tänka mig att det är mycket uppskattat :)

2010-12-02 @ 21:53:16
URL: http://missemmaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0