Doptårta i "pojkfärger".

I går var jag på dop, och inte på vilket dop som helst utan ett dop för en alldeles speciell liten gosse som jag har fått den stora äran att bli gudmor/fadder till. Det känns stort. Jag fick dessutom äran att göra tårtorna som jag fick ganska fria händer till.
Det blev tårtor med kokoskräm, chokladsmörkräm och marängsmörkräm i.
Och den där marängsmörkrämen är ganska bra, men den är oerhört jobbig att göra. Jag har gjort den en gång innan, men tyckte då att den smakade för mycket smör, men jag gav den en chans till och minskade smöret, och det blev bra. Jag vispade dock sönder mitt finger (!?), skitvisp. Den ska vispas över vattenbad till 65 grader, men denna gången gav jag upp vid 60 grader, och vad jag märkt så gör de där 5 graderna ingen skillnad.





En dopbebis såklart, med (jag försökte) tummen i munnen och likadana klossar jag hade till min flickas doptårta
(med skillnaden att jag då hade namnet, nu siffrorna 1, 2 och 3).
Makroner också (sådär fina ;)) med kokoskräm.



Enkeltårtan är i grönt och vitt (om det nu inte syns).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0