Godisveckan fortsätter.

Jag går på högvarv och vill bara stå i köket dagarna i ända, men med två barn och en hund så funkar inte riktigt det. I alla fall inte om man ska hålla alla nöjda. Jag har flyt nu och skulle kunna göra hur mycket som helst och bara ge bort, men som sagt, det hinns inte med.

Förra året när jag läste bageri/konditori så fick vi prova på att göra praliner, och den enda killen i gruppen gjorde en saffranskola och fyllde sina mörka pralinskal. Den föll mig i smaken! Jag gjorde den aldrig hemma förra året, dels hade jag ont om tid, jag var en höggravid med uselt humör, mina apelsinpraliner lossnade inte helt och dessutom så hällde min underbara dotter vatten i min tempererade vita choklad (vatten och choklad är inte kompisar) så jag struntade i det. Men nu passade jag på och (känn min lycka) alla praliner släppte formen! Det gjorde min dag.
Utöver dem blev det också chokladrutor (typ fudge) med hasselnötter.





Behöver jag säga att jag älskar julen? ;)



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hur får du till formen på dom? har du så du bara häller i chokladen i formar? Isåfall, var har du hittat såna formar=) Kram

2010-12-22 @ 08:23:52
Postat av: Cecilia

Formen kommer från pralinformar.se. Sen är det bara till att temperera, kladda och hålla tummarna ;) Kram

2010-12-22 @ 20:51:55
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis var jag tänkte fråga..men nu slapp jag..

=)



God jul på dig cissi!

2010-12-23 @ 00:41:28
URL: http://www.tapetus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0