Julvecka, och lördag varenda dag.

Jag älskar sötsaker. Alla som känner mig kan intyga detta. Och nu när julen snart är här så blir jag ännu mer galen i söta saker. Efter att det senaste ha gjort och skickat iväg tårtor och ett par kakleveranser så får jag nu baka och pyssla åt mig själv. Det gillar jag.
Julgodis är oerhört enkelt och fantastiskt gott! Och jag gör nog endast eget godis när julen närmar sig, vilket egentligen är väldigt dumt.
Tanken var att jag skulle göra lingonkola, men jag glömde köpa lingon, och jag vet faktiskt inte ens vart jag hittar det? Så det fick bli hallonkola.
Och vit chokladfudge. Som jag tidigare nämnt så är jag inget större fan av vit choklad, men den här var otroligt god! Men sen är det ju fudge också, och fudge kan jag minsann äta.



Jag får nog av sötsaker, det är säkert, även om vissa skulle påstå det motsatta.
Mörk choklad skulle kunna vara ett undantag.


Något som är synd är att min käre sambo inte är någon fantast av sånt här. Så han har lite svårt att dela min entusiasm över ett riktigt lyckat godisskapande. Eller bakande.
Eller som förra året när jag gav mig fasen på att lyckas med de där mintkyssarna. Han tyckte mest att jag slösade med ingredienser ;)
I år gör jag för övrigt inga mintkyssar.
Punkt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0