Sockerlek...

... med kristyr. Jag har minsann underskattat denna form av socker, det går ju att göra mängder av dekoration med det! Och såklart i alla färger man kan tänka sig, precis som med allt annat socker ;)
Socker är underbart, onyttigt till tusen, men underbart! "Nyttigt" socker är tyvärr svindyrt. Än.
Hur som helst, jag lirkade ihop en ros, och några blad. Klurigt dock, då jag bara har hur man gör i huvudet och inga ordentliga tyllar. Återigen, måste köpa. Min sambo har tröttnat på de orden ganska kraftigt kan jag meddela ;) "Måste köpa" och "måste ha". Inte vill, måste.
Just det, bilder.

Den nedersta gjorde jag bara med hjälp av en tyll, som ser ut så ;)
Långt ifrån perfekta är de, men som jag nämnt tidigare "Practice makes perfect".
Ja vadå? Jag gillar perfekt :)




Kommentarer
Postat av: Caroline

vilka mysiga muffins =) Hur fick du kristyer så fast, har du äggvitepulver i?

2010-07-30 @ 16:42:36
Postat av: Cicci

Tack Caroline :) Det är bara mycket florsocker i och så har jag kört med elvisp en stund!

2010-08-01 @ 09:50:55
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va, bara florsocker, inget vätska alls? coolt..

2010-08-01 @ 16:51:44
Postat av: Cicci

Jo, äggvita och lite ättika naturligtvis ;)

2010-08-04 @ 20:10:56
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tänkte väl det, hehe =).

Ska vi ta nån pysseldag nån dag?

2010-08-04 @ 22:29:59
Postat av: Cicci

Annars hade det varit något :) Det skulle vi absolut kunna göra! Jag ska ta och beställa hem lite saker snart tänkte jag, måste bara bestämma mig för vad :)

2010-08-05 @ 21:20:12
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja det hade varit riktigt häftigt..

Det skulle vara toppen kul, ja gud ja, finns för mkt grejor=) jag ska beställa hem lite snart med, fast jag gör ju egen massa, tyckte inte sp var så god, så jag gör marschmallowfondat, jag tycker det är mycket enklare o arbeta med, och kostar inte lika mkt =)

2010-08-05 @ 22:15:30
Postat av: Cicci

Det finns det minsann, för mycket man vill ha och prova :) jag tycker egentligen varken att sp eller mmf är särskilt gott ;) Jag tycker också att mmf är väldigt enkelt att arbeta med, dock tycker jag inte om kladdet som blir när man gör den, hehe.

2010-08-06 @ 19:18:55
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0