Modelleringschoklad, eller bara chokladsugarpaste..

I förrgår fick jag ett sånt där ryck att jag bara var tvungen att testa den där modelleringschokladen jag har uppskriven. Eller modelleringschoklad och modelleringschoklad, man knådar in smält choklad i sp.n. Jag trodde seriöst aldrig att jag skulle få in chokladen, men det var väldigt simpelt (och kladdigt!).
Jag gjorde några blommor, och den var faktiskt väldigt härligt att arbeta med! Och eftersom jag inte hann mer än blommorna så tog jag tag i baket idag. Min tanke var att använda chokladpastan att täcka med så jag slängde ihop en god rulltårta så att det kunde bli lite bakelser. Tyvärr gick det åt skogen, jag hade inte alls flyt med det där just idag, så jag slängde skiten (ursäkta mitt ordval).
Bakelserna fick vila tills efter middagen då jag gjorde dem lila i stället, med marsipan och glasyr. Blev förstås inte helt nöjd, men de var ganska söta ändå trots sprickor och annat :)



Mina andra fina jag tänkte göra får jag göra en annan gång, de finns kvar i mitt huvud tills dess :)
By the way, de här var för min unge som blir hela 6 månader idag :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0