Ärtpåsar

Är ni fler än jag som kommer ihåg hur man kastade med ärtpåsar i skolan, och balanserade dem på huvudet?
I alla fall, jag minns. Och för ett tags sen var jag på Ikea och köpte tyg till Melissas "pusselpåsar" (ja precis, påsar som hon har sina pussel i, mer komplicerat är det inte). Ett tyg var med rutor i härliga färger, rutigt och mönstrat. Då kom jag och tänka på ärtpåsar. Så jag klippte ut de där små söta rutorna, satte ihop passande färger, maskinsydde, la i ärtor och sydde ihop. Hur enkelt som helst!
Och ungen min verkar i alla fall tycka de är väldigt roliga att kasta med, både ensam och ihop med någon :)




Ärtpåsar





Pusselpåsar



Ärtpåsar, pusselpåsar, påsar, påse... Jaha, då har jag hittat ännu ett sånt där fult ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0