Chokladfondant och påskakäring

I morgon har jag bjudit hit min familj + systers andra hälft på lunch med efterrätt bestående av chokladfondant. Och en chokladfondant har jag velat göra ända sedan en tjej gjorde det i skolan och jag såg hur fantastiskt gott det såg ut. Så nu, 4-5 månader senare blev det av. Jag förberedde den tidigare idag och eftersom det blev smet över så tänkte jag att jag lika gärna kunde baka av ett par idag för att se hur det blir.
Och nog fick jag till det. Lite mindre smör och mjöl i formen så hade utseendet varit bättre. Smaken var något bitter måste jag dock säga, så nästa gång blir det till att testa ett annat recept, eller välja en annan choklad och ta mindre kakao. En uns apelsinlikör i hade inte varit fel!
Jag hoppas att de håller sig hela i morgon också för jag hällde smeten i muffinsplåt och det kan bli lite tricky, men det blir nog bra :)
Till fondanten blir det rårörda bär och innan serveras spenatsufflé med getost och tonfiskrulle.






Med påsken som närmar sig och marsipan i skåpet så försökte jag mig på att göra en fin liten påskkäring, men haha, jag lyckades inte riktigt. What´s up with her face liksom?! ;) En nytt försök vid ett annat tillfälle får det bli. Måste investera i lite bättre färger också, karamellfärger duger inte!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0