Mina första filtade..

Jag blev ju introducerad för det här med filtning, också kallat tovning, av en god vän och tillsammans med ytterligare en väninnna så hade vi en liten "tovningskväll" för en vecka sedan. Då valde jag att göra en grön liten kanin som tyvärr inte hann bli klar. Vi skulle fortsätta det här idag, trodde jag, men min goda väninna hade glömt bort det där ordet nästa innan onsdag i sms.et, så alltså nästa onsdag i stället :) Men eftersom jag redan hade promenerat iväg till henne idag så fick jag med den ofärdiga lilla kaninen hem så jag kunde slutföra mitt arbete.

Jag hämtade ut ullen jag köpt igår också och då var jag ju naturligtvis tvungen att testa lite. Så jag gjorde en påskkyckling såklart, det är ju påsk i morgon!
För övrigt så finns ett färdigt set för att göra kanin, med beskrivning och allt man behöver, att köpa på Panduro.




Jag vet, kycklingen har aningens stora fötter, men vadå, det har ju jag också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0