Chokladprofiterole

Sugen på att baka, som jag så ofta är, så tänkte jag göra minimockamuffins idag, men receptet jag ville göra efter finns troligtvis hos min mamma, eller någon annanstans här i lyan. I stället tänkte jag då göra minichokladmuffins, men medan jag bläddrade i chokladboken så fann jag ett recept på chokladprofiterole. Muffins är ju ganska enkelt att slänga ihop tänkte jag och kan göras närsom!
Alltså fick det bli chokladprofiterole med hallongrädde och mörk chokladglasyr.





Egentligen är ju dessa bakverk väldigt enkla att slänga ihop också, det är bara några fler moment och lite andra redskap som behövs!
Av någon anledning blev min smet för lös, men med lite mer mjöl i så gick den att spritsa ut någorlunda.
Men dessa blev ju nu inte korrekt gjorda, men smakade som de skulle, chokladpannkaka ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0