Delicious tomato.

Aldrig kunde jag tänka mig att tomat skulle vara en utav ingredienserna i en kaka, tills jag bläddrade förbi ett recept på tomattårta i en bok jag lånat. Morotskaka funkar ju, så detta var värt att testas! Och vilka fick vara testpatrull? Min pappa och mina bröder såklart (det var de som var hemma).
Jag var mycket skeptiskt till kakan, och väntade mig (inte så konstigt) en smak av tomat. Men, mot mina förväntningar så smakade den faktiskt inte tomat, precis som morotskaka inte smakar morot. Det blev en saftig kaka, med apelsinmarmelad som fyllning och philadelphia och apelsinmarmelad som topping.
Två tummar upp för tomattårtan!



Med två ungar och tidsbrist så ser den inte så vacker ut ;)
Och naturligtvis så glömde jag kameran hemma och kunde inte fota när den serverades!
Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0