Cake Balls & Pops

Må hända att jag är lite senare än andra i bakvärlden men till slut ger jag också efter för alla "nya" godsaker. Idag gav jag mig på Cake Balls (kakbollar för er vars engelska är kass), vilka blev sådär.
Gudarna ska veta att jag älskar choklad, men något de också ska veta är att jag avskyr att arbeta med det, och det blev jag påmind om under dagens köksbestyr.
Det gick ett program på tv idag och de beskrev chokladens värld precis så som jag skulle vilja beskriva den, jag kommer dock bara ihåg ett av orden de använde, nämligen förförisk.
I dem är vanlig tårtbotten med vaniljyoghurtfrosting. Det smakar tårta.


Smaken var det inget fel på, och de ser ju hyfsade ut i alla fall.

 

Jag tänkte gjort dessa Cake Pops med choklad också, men det blev inget bra så jag gav upp det och rullade dem i strössel (smak: jordgubb/lakrits) i stället, men det förstörde liksom den goda smaken på dem.

 

Jag orkade liksom inte labba med chokladen mer, och gjorde en chokladkaka igen,
fast med kokos och strössel på, och den var bäst idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0