Doptårta till en pojk.

Hon som ville ha den här tårtan skrev faktiskt och frågade i en kommentar här på bloggen. Jag hade personligen aldrig träffat henne förut, men känner till hennes sambo och hans familj. Jag blev lite paff först ska jag säga, men kärleken till tårtbakandet tog över och jag antog naturligtvis denna "utmaning" som var tills i lördags ;)
Hennes önskemål var en tårta i blå marsipan med en dopbebis och gärna något med blåbär inuti, resten fick jag göra som jag ville med.
Efter mycket velande fram och tillbaka blev det en tvåvånings topsy turvy täckt med blå marsipan, fylld med vaniljgrädde och blåbärsmousse och spacklad med vaniljsmörkräm. Dekorationerna är i sugarpaste och marsipan.








Förhoppningsvis blev de också nöjda :)


I lördags var vi också på kalas hos flickan som jag gjorde en kossa till, för de som minns.
Så det dyker alltså upp ännu en tårta här i bloggen i morgon, nu är det CSI.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi blev jätte nöjda och tårtan blev verkligen jätte fin! Tack så mycket! Kram

2010-10-25 @ 21:42:54
Postat av: Cecilia

Roligt att läsa Mia :) Du ska ha tack, för att jag fick göra den! Kram

2010-10-26 @ 13:19:46
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0