Macarons, vanillachocolateorange.

För några dagar sedan fick jag ett ryck och ville göra makroner igen, dock blev de inte alls bra, utan sprack och såg allmänt fula ut och det gillar inte jag, så de fick så snällt åka in i frysen tills nästa gång jag äter glass, för chokladsmaken var det då inget fel på ;)
Idag gick det bättre!
Jag hade cointreau i smörkrämen och sista skvätten där blev nog några droppar för mycket för den blev aningen stark, men i sin helhet sedan så var det ganska milt ändå. Men vad gör det om man blir lite varm i kroppen så här en fredag, för ikväll är det fest för min del och kanske kan jag locka tjejerna med några macarons (jag tycker verkligen inte om det svenska ordet för dessa små sötsaker).


Min nyfikna unge skuttade in på ett hörn med ett leende och tummen i mun!
När jag hade hämtat henne från dagis och hon såg att jag hade bakat så sa hon:
Jaha, mamma, vad har du bakat idag då?



Fast så ofta bakar jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0