Sixty 'n one.

Denna väninna som undrade om dessa tårtor har funnits i mitt liv sen mina värsta tonår. Vi röjde järnet, och var bäst helt enkelt. Egentligen var det hennes underbara mamma som undrade, eftersom det är hon som fyller år, och hennes barnbarn, alltså min väninnas brorson.
Självklart gör jag tårtor, även om jag kanske inte har tid, men jag kan inte låta bli för det bara kliar i fingrarna när någon vill ha tårta!
I sextioårstårtorna är det chokladbotten med nougatmousse, vit chokladmousse och chokladsmörkräm, alltså en rejäl chokladtårta. I ettårstårtan är det vanlig tårtbotten med jordgubbsmousse, vaniljkräm och grädde.

De är nästan identiska, fast inte riktigt alls.
När jag satte dit blommorna så insåg jag att det faktiskt såg ut som marmor (och sambon nämnde det dessutom),
så ja, en marmortårta med blommor.




Jag bestämde mig för att inte helt täcka den här tårtan med socker utan valde grädde i stället,
och det blev ju ganska bra även om jag kunde ansträngt mig lite mer för att få grädden jämn.


Min vecka började i en rejäl "dal-del av banan" och jag låg efter ganska mycket i planeringen (ja, jag tycker om att planera, förvånade? ;)), men trots det så flöt det liksom på här framåt veckoslutet och jag fick till tårtorna ändå, sånt gillar jag!

 

För att vara en pysselblogg, så blir det fasligt mycket tårtor ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Är bara tvungen att komentera dina tårtor! Verkligen tok fina!

kram/ frida (Kisens lilla syster)

2010-10-07 @ 13:50:03
URL: http://itsnotmeitsdefinitelyyou.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Men tack så mycket :) Trevligt att du tittar in!

2010-10-07 @ 15:11:13
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Mia

Jätte fina tårtor du får till! Vågar man fråga om du vill/hinner baka en doptårta till ett dop nu i okt?

Mvh Mia (oskar bofeldts flickvän)

2010-10-07 @ 20:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0