Till en livsnjutare.

Denna dagen tillägnas min sambos (killes/fästmans?/mina flickors pappas) syster och hon ville att jag skulle göra en tårta till henne, som inte var för söt. Tydligen, av någon anledning, lyckas hon alltid få en sockerchock av mina tårtor, märkligt nog ;)
Nu är det ju inte alltför lätt att göra en tårta täckt av sockerpasta inte så söt. Självklart hade jag kunnat skippa den delen, men så blev det inte. Innehållet var däremot lagom sött, och bestod av lemon curd, vaniljyoghurtfrosting och marängsmörkräm (som sägs inte ska smaka lika mycket smör som vanlig, men jag skulle säga tvärtom) på vanlig tårtbotten.


Det föreställer naturligtvis ovannämnda person, som gillar att sola och att ta ett glas rött ibland.
Hon själv sa att jag visst såg henne som en livsnjutare, och när jag tänker efter,
så är det nog ett ord jag skulle använda för att beskriva henne!

 


Något jag absolut måste öva på är att spritsa, för det vart inte så bra.
Inte så lätt heller för den delen.

 


Från tårta till...

Beer Cupcakes With Chocolate Covered Potatochips
(Ölcupcakes med chokladtäckta potatischips)


Ja, du läste rätt.
Jag hittade detta recept när jag av en slump trillade in hos CakeSpy och det var liksom ingen tvekan om saken, det här skulle testas! Jag fick dock vänta några dagar, tills idag.
Och de smakade bra, inte fantastiskt, men bra.
Cupcaken smakade choklad, en väldigt fin chokladsmak. Glasyren var helt underbart god från början, men den blev så lös att jag var tvungen att tillsätta mer flor och ost och där försvann också den lilla smaken från ölen. Chipsen smakade mest choklad.

Men, sånt här är fantastiskt roligt!

 

Idag har jag nog fått en mild sockerchock, för jag är inte det minsta sugen på chokladen i kylen, utan håller mig hellre till té och vatten..

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0