24-års tårta.

I veckan fick jag en förfrågan från en f.d. klasskamrat om jag kunde göra en tårta till hennes födelsedag idag. Det var lite tveksamt först eftersom vi skulle iväg och jag inte visste om tårtan skulle hålla sig bra ett extra dygn i kyl, men jag kom sedan fram till att den borde göra det!
Hon hade egentligen inga speciella önskemål mer än att hon ville ha en vit våningstårta, och kanske några maffiga blommer på toppen.
Jag gjorde vad jag kunde och nedan är resultatet. Jag är dock lite missnöjd för jag lyckas inte täcka tårtorna så värst bra nuförtiden av någon anledning, men det kommer väl igen.
Översta tårtan är chokladbotten och understa är vanlig ljus. Den är fylld med jordgubbssmörkräm och spacklad med vit chokladsmörkräm. Täckte gjorde jag med sp och mmf och dekorationerna är i marsipan, sp och mmf.

Nu blev det ju inga jättemaffiga blommor, men blommor blev det.

Jag hoppas att födelsedagsflickan blev nöjd med tårtan och att hon har haft en fantastisk födelsedag!

För övrigt så ligger jag på vårt hotellrum i Alvik nu, för i morgon springer jag Lidingö tjejlopp!
Galet taggad är jag efter den här dagen då jag sett andra springa i mål,
däribland min sambo som sprang 1,5 mil :) Duktiga han!

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Snygg tårta! Hur kändes det i kroppen igår? Du va ju grym i spåret :)

2010-09-28 @ 12:53:14
URL: http://livetpafurufors.blogg.se/
Postat av: dalin

baka mera :) Du har så fina idéer! älskar fiskar, en hehe tog lång tid va?

2010-09-29 @ 12:31:44
Postat av: Cicci

Tack Elin :) Det har inte känts så värst mycket faktiskt som tur är, däremot så var joggingrundan igår ganska tuff, hehe!



Dalin: Jag vill baka mer, ungarna tillåter det inte alltid dock ;) Kommer några tårtor i helgen i alla fall! Jag räknar aldrig på hur lång tid det tar, jag bara kör, haha. Men en liten stund tog den ;)

2010-09-30 @ 15:05:50
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0