Blogaward.




Min gamla klasskamrat/kompis Linda var snäll och gav mig en blogaward, vilken jag tacksamt tar emot :)
Tydligen ska jag nu berätta 7 saker om mig själv (som ni kanske inte visste ;)) och sedan själv ge awarden till 7 andra bloggar.

Så jag gör väl ett försök med sju saker.


1. Den första är enkel; de enda udda talen jag faktiskt gillar är 13 och 21, annars försöker jag i den mån det går att hålla mig till jämna tal, speciellt gällande volymen på tvn. Så varför det just är 7 förstår jag inte.

2. Jag får lite smått panik när det uppstår situationer jag inte kan kontrollera, min dotters trots tillhör de situationerna.

3. Jag älskar pasta med ketchup och parmesan (!!).

4. Jag har ett humör som inte är av denna värld.

5. (Se 4.) Jag döljer det farligt bra.

6. Min sambo påstår att jag har tvångstankar. Men vadå, det är väl fullt normalt att välja den förpackningen som känns bäst i affären?

7. Jag gav blanka tusan i att rösta och överlät det till resten av svenska folket. Jag är inte insatt för fem öre, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Så om någon av er, av någon anledning, någon gång, får för sig att prata politik med mig, gör inte det.


Det var visst inte så svårt. Nu till de sju andra bloggarna, det blir svårare.


Tumadre - En blogg jag följt sedan Melissa var nästan 2 månader. Den har liksom skapat ett litet beroende och jag kan faktiskt inte släppa den. Hon, Teresa, är (verkar vara) en fantastisk ung tvåbarnsmor, och bloggar om just det, och lite annat.

Söta Saker - De flesta bloggar jag faktiskt följer har med bakning att göra, och denna är definitivt inget undantag, den härligaste av de alla skulle jag vilja påstå.

Baka baka liten kaka - En trevlig blogg om bakning med bilder och text.

Call me cupcake - Charmig med sockersöta färger och underbara foton.

Made by love - Det här är en sån där blogg som, när jag sitter och läser och tittar, får mig att le. Hon som har den är bara urgullig och bilderna är helt fantastiska!

Bakfnatt - En blogg som inte ligger på den dagliga listan men som väl förtjänar en award med sina fint dekorerade bakverk.

Flickan och kakorna - Också en blogg jag tittar in i lite då och då, den är ju ganska söt faktiskt.


Där har vi det. Enjoy!





Kommentarer
Postat av: Tove

Tack för awarden! Jätteglad blev jag över den. Nu är jag lite "tråkig" så har inte tagit vidare de awards jag fått, men jag blir glad över dem ändå. :-)

2010-09-28 @ 09:56:34
URL: http://bakalitenkaka-tove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0