En speciell fredagsfika.

Min mamma ville bjuda på tårta till fredagsfikat på sitt jobb innan helgen som var, och då naturligtvis en tårta som jag har gjort, unik i sitt slag.
Hon ville att det skulle vara en tvåvånings topsy turvy med en truck som eventuellt hon satt i. De har en speciell nyckel på företaget som jag fick i en påse med loggan och Industrilås (med rätt stil) på. Utefter det fick jag tänka till lite själv. Vilket jag minsann gjorde.
Blåbärsmousse ville mor min att det skulle vara i, så det blev det tillsammans med vit chokladsmörkräm.



O-ringar kallas de som ligger runt tårtan.
Jag har själv jobbat på företaget och vet att de minst sagt är populära där ;)

Jag kan också erkänna att dekorationen på topptårtan är en nödlösning, då sockerpastan av någon anledning var för torr och sprack en hel del.
Den genialiska idén med loggan på pallen är det faktiskt min käre sambo som kommit på, vilket är otroligt kul!


Jag borde måla, måla upp min tanke för varje tårta, för det blir aldrig som jag tänkt mig.

Men bra blir det oftast, turligt nog :)

 


Kommentarer
Postat av: janela

Du är så sjukt duktig lilla sötnos Cicci :))

2011-02-08 @ 08:25:29
Postat av: Lixy

Bra blogg =)

2011-02-08 @ 09:37:12
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack ni båda :)

2011-02-08 @ 09:50:17
URL: http://pastimecorner.blogg.se/
Postat av: Linda

Såja. Va fin den va! Smakade säkert gudomligt!

2011-02-08 @ 16:50:15
URL: http://www.metrobloggen.se/lillibonden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0