Rosa, rosa, rosa...

Här kommer tårtan som egentligen var den enda tårtan denna vecka.
En av mina gamla klasskompisar hörde av sig och ville överraska sin väninna som fyllde 25 i och skulle ha fest i fredags. Födelsedagsbarnet älskar rosa, så det skulle vara en tårta som gick i den färgen med saker som rosaälskande flickor gillar, t ex blommor, rosetter, glitter m.m.
Jag hade kunnat göra hur mycket som helst till den här tårtan men jag kan liksom inte överdekorera, då blir jag bara missnöjd, så det blev en ganska enkel men rosa (och vit) tårta.
Önskade smaker var hallon och vit choklad. Så det blev en rullad tårta (rulltårtstårta) fylld med hallonmousse och spacklad med vit chokladsmörkräm.

Jag fick ytterligare ett önskemål och det var en Betty Boop figur,
och nog hade jag kunnat vara ännu petigare med den, men jag gillar den :)



Jisses, så mycket tårtor det blir i denna pysselblogg, men jag har två färdigrenoverade rum att slänga in, när tiden finns ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Jag ÄLSKADE tårtan :-) Kram

2011-03-16 @ 16:34:10
Postat av: Cecilia

Åh så roligt att höra (läsa) Emelie :)

2011-03-17 @ 09:46:56
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0