Sacher med studenttema.

Den 11 juni var det studenten i stan och jag hade långt tidigare lovat att göra studenttårta till min väns syster. Hennes mamma hörde av sig när det närmade sig och undrade om jag ville göra tårtan (tårtorna), och det var ju ingen tvekan där. De ville ha en Sacher (alltså en chokladtårta med aprikosfyllning och chokladglasyr) med någon dekorering som passade för en student.
Och jag tyckte förstås att detta blev alldeles ypperligt bra, trots att texten inte alls sitter på samma ställe som på min skiss (ja, jag har börjat skissa upp mina tårtor nu) och att jag borde öva lite mer spritsning.


 

Nej, det var ju inte bara hennes systers student utan även en killes med ovanstående namn.

 

Mammorna som hämtade tårtorna lät väldigt nöjda
och jag har då inte fått några klagomål efteråt, det tar jag som positivt :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0