Cupcake?

Vissa dagar är mitt sug efter att baka bara för svårt att motstå. Igår var en sån dag. Och det var inte för att jag var särskilt sugen på att äta utan mest för att det kliade i fingrarna efter att få skapa och vara kreativ. Jag tänkte göra tårta, men det kändes lite extremt så tankarna gick till bakelser och petit fours i stället.
När min botten var redo att skickas in i ugnen så kom min sambo och frågade om jag ville vara lite spontan, och efter lite velande sa jag ja och vi gav oss iväg till Ljungby, så gårdagens skapande fick vila tills idag.
Nu är det ju så med mig att när jag vill skapa, så måste jag skapa direkt annars blir det lite sådär halvdant, men jag är ganska nöjd ändå, och förtränger (om det nu heter så?!) resten ;)
Jag tror i alla fall att de som fick äran att äta vart glada över att jag gjorde det idag.

Mina petit fours, 2x2 cm (cirkus) stora.
De med rosa socker har hallonsylt i och de med blomma har aprikosmarmelad.
De är täckta med chokladganache, en bitter sådan.



Mandelmassa, hallonsylt, smörkräm, grädde.


När vi började äta dessa så fick jag frågan om det var detta som kallades cupcake. Nej sa jag, varpå min sambo fortsatte och sa att cupcake är en muffins med klet på. Nu var ju fallet så att frågeställaren visste detta, men han ville skojade till det lite. Tråkigt nog var vi aningen efter och fattade inte det, haha.
Men självklart är detta en cupcake, ordagrant.

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Så himla bra val att åka till Ljungby istället!! Gillar jag starkt :)

2011-03-14 @ 15:33:04
URL: http://www.metrobloggen.se/lillibonden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0