Limetårta i grönt.

Idag är det den där dagen som infaller en gång om året då alla mammor får chans att bli lite extra uppvaktade, Mors Dag. Jag har aldrig varit så värst seriös med den här dagen, eller speciella dagar överhuvudtaget, bortsett från födelsedagar förstås, just för att de är så överskattade. Min mamma har ju turen att fylla år runt den dagen varje år, dvs i morgon tillsammans med min storebror. Idag blev det därför middag med hela familjen och ett rejält presentkalas då alla mina tre syskon plus mamma fyller år i maj månad. Och jag och pappa får så snällt vänta ett tag på våra dagar. Mamma tyckte att jag kunde göra en tårta, och det ville jag ju självklart! Det fick bli en enkel limetårta med philadelphiafrosting i, runt och på, dekorerad med, väldigt passande, limeskivor.


 

Jag älskar idén med olika nyanser av en färg i tårta! Vackert.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0