Till syster.

Förra onsdagen tog sig min syster ut tonåren och fyllde 20. Hon ville därför bjuda familjerna på lite kalas, och undrade om jag kunde göra både smörgåstårta och söt-tårta. Även om tiden är knapp när jag jobbar så ville jag naturligtvis göra det.
Kombinationen choklad och banan (som är helt fantastisk) är en av hennes favoriter och hon ville gärna ha det. Hon gillade den jag gjorde till hennes 18års dag med, om jag inte minns helt fel, chokladbotten, banan, chokladkräm och täckt med vit choklad och grädde. Jag gjorde dock en annan variant, en chokladbotten med banan i, ett tunt lager kola emellan, täckt med mörk chokladglasyr.



Den blev klart godkänd!


Smörgåstårtan ville hon gärna ha en liknande den jag gjorde till hennes student, men med mitt minne kunde jag inte komma ihåg vad jag hade i, men räkfyllning blev det i alla fall! Utöver det hade jag ett lager med skinkfyllning (som var gud så god), mjukost och ägg (sådär faktiskt). Den smakade väldigt bra, och smörgåstårta är mycket mer mättande med egenbakat bröd!
Denna gången kom jag också ihåg att skriva upp vad jag hade i.

 



Syrrans sambo, som älskar smörgåstårta, ville helst att den skulle vara stor som en häst.
Det blev dock lite svårt med förvaring för den, så han fick nöja sig med en plåtstor!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0