Ettårig systerson.

Här kommer andra delen av de två ettårskalasen, nämligen min systers pojk som blev året i torsdags, de hade också kalaset igår, så jag fick ju faktiskt möjlighet att fika på denna tårta.
Syrran ville att gossen skulle få en egen bakelse och så ville hon ha ungefär en sån tårta jag gjorde till min bror, en dubbel chokladmoussetårta med apelsinbotten och géle. Dessutom ville hon att jag skulle få in en giraff någonstans då han har en del leksaker med giraffer.
Nu är det ju inte så smidigt att sätta dekorationer i sockerpasta på en moussetårta, men jag valde att sätta en runt bakelsen så han vilade huvud och fötter (?) på.
Bakelsen är en rulltårtsbotten med mosade hallon och yoghurtmousse med lite vit choklad.

Precis när jag vände ihop den vita chokladmoussen kom jag på att jag faktiskt hade den överst på den förra tårtan, men det var inget att göra åt, så här fick det bli. Det enda är ju att gélen inte får fram sin rätta färg. Dessutom hade jag av någon anledning för kort plastband, och fick sätta dit ett extra chokladgaller, som jag så klart satte framåt.. som ni ser.






Jag och Williams farmor satt med kameran i högsta hugg och väntade på att han skulle ge sig på bakelsen,
men tror ni han gjorde det?
Nej, han dök ner och smakade lite på hornen, men föredrog att någon annan gav honom skeden.
Underbara lilla pojk.



Kommentarer
Postat av: chanette

så fin den första tårtan i detta inlägg är...ser riktigt mumsig ut

2012-05-06 @ 10:37:07
URL: http://tartpalatsets.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack Chanette! Den var väldigt god ;)

2012-05-07 @ 16:03:13
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0