Namngivningstårta åt det blå hållet

Det är alltid trevligt när människor jag faktiskt inte känner kontaktar mig och undrar om jag kan göra tårta och precis så var det i det här fallet. Det skulle hållas en namngivning idag för Benyamin och därför fick tårtan gärna gå i blått med namnet på så klart, gärna en svensk och en turkisk flagga och lite stjärnor och fötter för att fylla utrymmet. Jag fick dessutom lite fria händer på det där utrymmet, och sånt gillar vi.
Efter mycket velande gällande smaken så kom vi fram till att kolasmörkräm verkade gott, och hennes mamma föreslog en hallonmousse till det på en vanlig botten. Den är sedan täckt med sockerpasta eftersom nötallergiker fanns på plats.
Även med sockerpasta kan det vara lite lurigt beroende på hur känslig nötallergikern är då en del sockerpasta faktiskt tillverkas bland nötter och mandlar.


Det här är en sån där tårta som jag är lite extra stolt över.
Jag gillar den.

 

 


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Den är minst lika god som den är fin!

Tusen tack för den fina tårtan. Vi lär återkomma när vi behöver en tårta till 1-års kalaset :)

2012-04-24 @ 11:36:01
URL: http://eddegirl.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0