"Nasse Puh"

Den här helgen har jag fått möjligheten att göra tårtor till två ettårskalas som hålls samma dag, nämligen idag. Underbart. Först ut är lilla Stina som visst blir året på tisdag men firas lite i förväg.
Mamman gillade min Nalle Puh tårta jag gjorde en gång, och hon ville gärna att tårtan skulle vara lite flickig och att jag kunde göra något med vit choklad. Ganska fria händer med andra ord. Och jag tänkte så här att Nasse är ju rosa, och den färgen sägs ju vara flickig, så han fick det bli!
Ska vi dra i genom innehållet så är det en marängbotten, vanlig tårtbotten, jordgubbssylt, vit chokladmousse och grädde. Sött men gott.

Sist jag gjorde Nasse blev han för knubbig, och nu för lång.
Tredje gången gillt?

Min stora tjej kunde för övrigt inte låta bli att säga Nasse Puh, så jag vet inte riktigt om hon tror att han heter så, eller om det bara var en kul grej.

 

 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så himla fin tårta, det var nästan så man inte ville äta av den=)

Lilla nasse är sparad i en glasburk som minne av den fina 1årstårtan!

I fortsättningen kommer vi bara beställa tårtor av underbara Cissi!

2012-04-16 @ 16:57:49
Postat av: Bloggägare.

Åh Cissi, jag hade helt missat din kommentar, så söt du är! :) Tack snälla.

2012-04-23 @ 17:19:40
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0