The things I do.

Om ni inte visste, så gillar jag att testa nya saker, att lära mig mer. Och det är precis vad jag gör när jag läser en bagar och konditorutbildning. Även om jag inte lär mig allt där så hittar jag saker som intresserar mig som jag sedan forskar vidare i. För många är det så, att när man har hittat det man är bra på så stannar man där och är nöjd med tillvaron. Jag är duktig på att göra tårtor, det vet jag, men jag älskar att baka och inom den kategorin så är tårtor bara en del, så jag tänker inte låsa mig där för det finns många områden att utforska och bli grym på!


T.v. Mördegsform med chokladbavaroise och hallon
T.h. Ett ymnighetstorn
med mandeltebröd.


Kondisbitar i olika smaker; passion, pistasch, kokos.


T.v. Blåbärsmoussetårta
T.h. Mangomoussetårta


Hasselnötspralinétårta.


T.v. Päroncharlotte med lakritsbrûlée (ganska smaklös faktiskt).
T.h. Jordgubbsfrestelse med vit choklad.


Ett av mina gudomliga påhitt.
Browniebotten med mjölkchokladbavaroise, hallonbavaroise och ett géletäcke.
Mumma!


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vilka fina tårtor! Jag undrar om du ev gör tårtor till personer du inte känner? Jag skulle vilja ha en doptårta och jag tycker att du gör väldigt fina. Har smakat en av dina tårtor också och dom är väldigt goda:) smakat den med tjejen på crosstrainer. Om du är intresserad så skulle vi bli väldigt glada.

2012-04-15 @ 16:07:08
Postat av: Cecilia

Tack Karin! Det gör jag, man vill ju glädja andra liksom ;) Du kan väl slänga iväg ett mejl till [email protected] och berätta hur du tänker?

2012-04-15 @ 21:02:24
URL: http://pastimecorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0