Crowncake.

En av mina äldsta vänner fyllde 25 förra veckan och ville till festen i lördags gärna ha en tårta. De enda förslagen hon hade var choklad, Prima Donna och prinsesskrona. Det tog mig ett tag att fundera ut hur den verkligen skulle se ut och medan jag planerade för tårtan, så kom ännu en tårta upp i huvudet. Det fick alltså bli en plan A och en plan B ifall första försöket inte gick vägen. Grejen var bara att jag helst ville göra plan B, men jag förberedde för A-planen ändå för det var ju inte så att B-planen var lättare. 
Mitt första problem uppkom när plan A misslyckades redan innan jag börjat på den, och jag insåg då att plan B måste, måste, måste lyckas. Diverse småbekymmer dök upp, som jag tack och lov löste med lite hjälp av min sambo (som faktiskt tänker till rätt bra när jag gör tårta ;)) men när jag sedan fick ta bort sockerpastan igen så blev det lite jobbigt, då det var den enda jag hade. En plan C, ett besök i affären och lite extra tålamod senare så var bollen i rullning igen, och en tårta i kronform blev klar. Inte helt perfekt, men det är helt okej!
I den finns en chokladbotten, vit chokladmousse och kolasmörkräm. Mm!

Och bara för att tillägga så kan det ha varit den godaste tårta jag någonsin gjort och ätit, och tro mig, jag har ätit massor!

Där i tårtan sitter min fina vän med sin älskade telefon, ett vinglas och sin lilla väska.
And she freakin' loved it ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Jane

Stående ovationer och en jätte applåd och en bamse kraaam... Gaaash I Freakin Loved It! <3

2012-01-31 @ 20:53:02
URL: http://www.prionna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0