En enkel liten tårta för sugets skull.

Ganska, nåväl väldigt, ofta får jag ett rejält sug efter att baka, eller skapa. Orken lyser dock tyvärr mer med sin frånvaro än närvaro, men ibland så bara gör jag. Som i helgen fick jag för mig att göra en frukttårta, som i brist på ingredienser endast fick en fyllning av hallonsylt och grädde, toppad med blåbär och blodapelsin och géle (eller gubbasnor som min sambo så tjusigt kallar det). "Gubbasnoret" blev i alla fall verkligen géle.

Jag kan ju säga så här att sambon, som i vanliga fall kanppt äter tårta, tog en extra bit, vilket borde vara ett ganska bra betyg. När jag frågade honom om till och med han gillade den så fick jag svaret: "Jag var hungrig".
Okej.
God i sin enkelhet tyckte vi andra.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0