Macarons, choklad och kaffe

Det senaste i skolan har det pysslats med makroner, och jag blir ju så klart supersugen på att göra ännu mer, och mer och mer! Därför gjorde jag i helgen en variant med kaffe och mörk choklad. Alltså, kakan är i kaffesmak och ganachen i skulle också smaka kaffe, men den smakade mest choklad, men nästa gång så!
Egentligen är jag ingen makronfantast när det gäller att äta dem eftersom de är så onödigt söta, men jag älskar utseendet och varianter med choklad, bitter sådan dock. Dessa slank ner utan bekymmer ;)





Det blev dessutom glass gjort, en sort med kaffe och en med hasselnöt!
En riktig kalaslördag blev det, och söndag för min del..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0