Moussetårta med dubbel choklad

Min storebror ville att jag skulle baka något litet tills igår, då hans tjej (eller kanske bara vän?) fyllde år. - "Choklad funkar alltid." nämnde han som smakförslag och choklad är ju min grej liksom!
Choklad och apelsin fungerar slående. Och eftersom jag dessutom aldrig har lyckats med en ordentlig vit chokladmousse, så var jag så klart tvungen att lyckas med det. Och det gjorde jag (tjohej, ett litet glädjetjut på det)!
Tårtan bestod nu då av en apelsinbotten, mörk chokladmousse, vit chokladmousse och ett apelsingelétäcke. Den är sedan garnerad med mörk choklad och ett par apelsindelar.

Ibland blir jag lite fånig när jag lyckas så bra med något, så när tårtan var färdig och jag hade skådat den ordentligt och frågat mig själv om jag faktiskt på riktigt hade gjort den, så hoppade jag och tjoade lite i mitt kök, hih.
Den var liksom så bra så att de små felen jag faktiskt såg inte gjorde mig ett smack!
Min sambo hade dock lite svårt att förstå min lycka över en tårta ;)

Den fick för övrigt betyget kanon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0