Star Wars

I måndags fyllde min väninnas pojk 5 år och de hade släkten på kalas i lördags och ville ha en tårta. Det som gällde i deras hem nu, som i så många andras, var Star Wars och därför vore det passande om det var med på hans kalastårta. Hans bästa smaker är choklad och grädde.
Därför gjorde jag en tårtbotten med mjölkchokladbitar i, mjölkchokladmousse, jordgubbskräm och grädde runt. Täckt med sockerpasta.

I tanken var det ju bra. I praktiken mindre bra. När jag hade börjat mitt modellerande av Yoda, så började jag faktiskt undra vad tusan jag har gett mig in på. Jag har väldigt svårt för att göra enkla figurer när jag ska modellera och vill gärna ha dem så lika originalet som möjligt. Vilket i detta fallet blev totally kaos. Men, det gick okej till slut.





Och jag fick veta när tårtan hämtades att lille gossen minsann hade höga förväntningar!
Han väntade sig att det skulle flyga ut ljussablar (nej, det heter visst inte svärd) ur tårtan när de skar upp den.
Jag misslyckades redan där ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0