Nalle Puh tema på dop.

Många av de tårtor jag gjort har blivit till min goda väns vänner och familj, hon är väldigt snabb på att tipsa om mig, vilket är så himla roligt! Denna tårta är inget undantag då den är till hennes sambos systersons dop.
De skulle ha Nalle Puh tema på dopet och ville förstås ha en passande tårta. Vi kom överens om att den skulle vara i två våningar med en modellerad Nalle Puh, Nasse, Tiger och Ior. Smakerna skulle vara samma som i motorcykeltårtan till pojkens mammas bror, alltså nougatmousse och chokladsmörkräm på en vanlig sockerkaksbotten.


Färgerna fick jag välja själv och jag gillar grönt
och jag tyckte dessutom det var passande med en somrig tårta med gräsmatta.

 



Två små fjärilar fick flyga över gänget.

 


Det var otroligt kul att faktiskt få modellera en del av Nalle Puh gänget
och trots att liknelsen inte är slående så är det ju uppenbart vilka de är!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ju fantastiskt vackert. Du är så himla duktig.

2011-06-28 @ 21:25:25
URL: http://www.metrobloggen.se/LilliBonden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0